NOWOŚĆ w sklepie - Płatność BLIK na telefon
Czym jest i jak działa przelew na telefon?
Przelew na telefon to usługa, którą charakteryzują dwa główne udogodnienia.
Po pierwsze, nie musimy znać numeru konta odbiorcy aby go wykonać (nie jesteśmy zmuszeni do czasami żmudnego procesu przepisania szeregu 26 cyfr).
Po drugie, przekazywana kwota pojawia się na koncie odbiorcy niemal natychmiastowo.
Wybierając tą formę płatności w naszym sklepie, masz pewność natychmiastowego wpływu środków na nasze konto, co znacznie przyspiesza realizację zamówienia.
Masz wątpliwości czy przelew dotarł ? otrzymasz nasze potwierdzenie e-mail lub sms.
Numer telefonu podany jest przy wyborze płatności - "blik na telefon"
Dużym plusem jest również kwestia tego, iż nie ma znaczenia to, że strony transakcji posiadają konta w różnych bankach. Koniecznym wymogiem jest jednak to, aby BLIK wspierał te banki.
Nie jest to jednak problem, bowiem Blik współpracuje obecnie z większością banków w Polsce. Przelew na telefon obecnie umożliwiają:
- Bank Millennium,
- Alior Bank,
- Santander Bank Polska,
- ING Bank Śląski,
- mBank,
- PKO Bank Polski,
- Getin Bank,
- Credit Agricole.
Zaangażowanie tylu instytucji w ten system, jest swego rodzaju zapewnieniem o jego bezpieczeństwie.
Banki te umożliwiają wykonywanie usługi jedynie poprzez swoje autoryzowane mobilne aplikacje. A te są na bieżąco chronione przez zabezpieczenia światowej klasy i najwyższej jakości.
Autoryzacja przelewów jest trzystopniowa – kod do telefonu, hasło do aplikacji mobilnej, PIN przy realizacji przelewu.
Z tego powodu warto zwrócić uwagę na zróżnicowane i niebanalne hasła/zabezpieczenia w tej kwestii.
Przelew na telefon – krok po kroku
Aby wykonać przelew na telefon, musimy posiadać aplikację mobilną banku na urządzeniu, oraz mieć zarejestrowany numer telefonu w usłudze, która przelewy te obsługuje.
Ani jedno, ani drugie, nie jest kwestią problemową – wręcz przeciwnie.
Pobranie aplikacji zajmuje dosłownie kilka chwil. Natomiast zarejestrowanie numeru telefonu, przy posiadaniu tego pierwszego to jedynie formalność.
Po zalogowaniu do aplikacji, wyszukujemy opcję „przelewy na telefon„.
Wyrażamy zgodę na rejestrację numeru telefonu w bazie BLIK, oraz wskazujemy numer rachunku, który chcemy aby był wykorzystywany do transakcji.
Pozostaje tylko wpisanie kodu PIN w mobilnej aplikacji bankowej i od tego momentu możemy w pełni korzystać z tej funkcji, zarówno przesyłając jak i i odbierając przelewy. Jak?
Wchodzimy w aplikację, wybieramy z kontaktów osobę, do której chcemy przesłać kwotę, wpisujemy jej wielkość, a następnie potwierdzamy transakcję sześciocyfrowym kodem PIN. Nic łatwiejszego!
Co się natomiast stanie, kiedy użytkownik aplikacji mobilnej, wykona przelew na numer telefonu, który nie jest zarejestrowany w usłudze BLIK?
Jeżeli odbiorca przelewu nie posiada numeru powiązanego z Blikiem, otrzyma SMS-a z linkiem do strony www, na której wpisze swój numer konta bankowego.
PRZELEW NA TELEFON BLIK – WYSYŁANIE
- 1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej banku.
- 2. Wybierz opcję przelewu na telefon Blik (opcjonalnie, wybierz konto z którego zlecasz przelew).
- 3. Wprowadź nr telefonu odbiorcy, nazwę, kwotę oraz tytuł przelewu.
- 4. Potwierdź chęć dokonania transakcji.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii BLOG